... آموزش نکات تربیتی وآموزشی و
مطالب آموزشی در زمینه های مختلف  
قالب وبلاگ


به دليل طولاني بودن ساعات روزه داري و نسبتا" كوتاه بودن زمان صرف غذا در طول شبانه روز لازم است كه براي وعده هاي سحر و افطار به سهل الهضم و يا كند هضم بودن غذا دقت كنيم استفاده از غذاهاي سهل الهضم در افطار توصيه مي شود. در زير به تعدادي از غذاهاي سهل الهضم و كند هضم اشاره شده است.

غذاهاي سهل الهضم

غذاهاي كند هضم

1- حليم بدون روغن

1- آش رشته

2- پوره سيب زميني

2- حليم با روغن

3- انواع خورش يا خوراك كم چرب

(خوراك مرغ: مرغ+ سبزي هاي آب پز مثل سيب زميني، هويج و قارچ)

3- غذاهاي چرب*

4- خوراك گوشت كم چربي

4- كتلت و كوكو**

5- ماهي كه داخل فر به صورت كبابي تهيه شده باشد

5- املت خرما يا تمريه خرما

(تخم مرغ+خرما+روغن)

6- انواع سوپ يا آش رقيق و كم چرب

6- ماكاروني

7- تخم مرغ آب پز

7- شير برنج+ شيره

8- فرني

 

* پيشنهاد مي شود حتي المقدور از غذاهاي پخته يا بخار پز استفاده شود.

* * سعی کنيد نمک زيادی به غذا اضافه نکنيد.

غذاهاي حاوي فيبر شامل انواع ميوه و سبزي، نان تهيه شده از گندم كامل (سنگك). غلات و دانه ها، نخود سبز و پخته، كدومسمايي، بلغور، اسفناج و ساير گياهان مثل برگ چغندر (غني از آهن)، ميوه هاي با پوست، ميوه هاي خشك مخصوصا" گلابي، آلو، انجير، بادام و غيره.

رژيم غذايي بايد به نسبت مناسبي از همه گروه هاي ميوه ها، سبزي ها، گوشت، مرغ، ماهي، نان، غلات و لبنيات باشد. غذاهاي سرخ كردني براي سلامتي مضر است و مصرف آن ها بايد محدود شود. مصرف اين غذاها باعث سوء هاضمه، سوزش معده و افزايش وزن مي شود.

ماه مبارك رمضان فرصت مناسبي براي ترك برخي عـــادات غلط است. به عنوان نمونه همگان مي دانند كه مصرف سيگار براي سلامتي مضر است و نه تنها سلامت خود فرد بلكه سلامت اطرافيان فرد را نيز به مخاطره مي اندازد. ماه مبارك رمضان كه ماه اطاعت از امر خداوند و مقاومت در مقابل وسوسه هاي شيطاني است اين فرصت را در اختيار افراد سيگاري قرار مي دهد كه مقدمه ترك دائم و يا حتي موقت سيگار را فراهم كنند.

اميد است با رعايت تغذيه صحيح در اين ايام پربركت و پرفيض، ضمن حفظ سلامت تن با پيروي از احكام خداوند متعال و انجام عبادات و مناجات در اين ماه مبارك بتوانيم روح و روان خود را صيقل دهيم.

به دليل طولاني بودن ساعات روزه داري و نسبتا" كوتاه بودن زمان صرف غذا در طول شبانه روز لازم است كه براي وعده هاي سحر و افطار به سهل الهضم و يا كند هضم بودن غذا دقت كنيم استفاده از غذاهاي سهل الهضم در افطار توصيه مي شود.

 

[ یکشنبه سی ام تیر 1392 ] [ 10:27 ] [ سیدحسین رضوانی مقدم ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ سعی دارد نکات کلیدی در مسائل آموزشی تربیتی را در تمام زمینه ها برای استفاده عموم دردسترس قراردهد
امکانات وب
مترجم سایت

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

فال حافظ



Qaplan

برای ورود به سایت کتاب 57 کلیک کنید
موسسه کتاب 57